چرا هروز یک کسب و کار جدید راه اندازی میشود؟
در خصوص راه اندازی کسب و کار های جدید مطالب گونان گون شنیده اید ولی نکته ای که کمتر به ان پرداخت شده است و شاید یکی از مهمترین دلایل راه اندازی یک کسب وکار باشد ولی به آن توجه نشده است رامیخواهییم صحبت کنیم
نارضایتی مشتری و عصابنیت او و اینک چطور میتوان رضایت خود را بعنوان مشتری بدست آورد
بیشتر کسانی که یک کسب و کار جدید راه انداخته اند به یک دلیل بود یا خود بعنوان یک مشتری از فروشنده یا صاحب کسب وکار ناراضی بوده و
یا یکی از دوستان وآشنایان آنها از برخورد یا سرویس آن کسب و کار رضایت نداشته اند. بطور مثال حتما راجع به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا شنیده اید و میدانید وقتی که دوبرادر برای تهیه یک دوربین عکاسی به خیابان جمهوری رفته و یک دوربین و لنز خریده کرده اند متوجه شدند ک لنزها دست دوم و معیوب بوده. و پس از گشت و گذار در اینترنت متوجه شدند که چگونه میتوان یک لنز و دوربین نو و با قیمت مناسب تهیه کنند . همین مسئله باعث شد که فروشگاه اینترنتی دیجی کالا راه اندازی گردد .
یا از مثالهای خارجی رقابت بین دوشرکت ال جی و سامسونگ و یا تولید ماشین فورد در امریکا را نام برد .هر کدام از این مثالها نشان میدهد که وقتی شما یک خرید ناموفق داشته اید و یا کسی یا کسانی شروع به تمسخر شما در زمینه فعالیت شما کرده اند بیشترین حالت قدرت برای انجام بهترین کارها را پیدا میکنید .
بحث دیگری که در اینجا باید بیان کرد این است که : چطور با این همه شرکتها و تولیدکنندگان مختلف از فروشگاها و فست فودهای مختلف دفاتر گوناگون هواپیمایی و … مثالهای گوناگون باز میبینیم که شرکت یا دفتر هواپیمای جدید یا یک فروشگاه اینتنرتی جدید یا یک رستوران جدید بوجود می اید جواب این سئوال در یک جمله کوچک ولی حیاتی خلاصه میشو و آن هم چیزی نیست جز:
با بوجود آمدن یک مشتری ناراضی یک کسب و کار جدید راه اندازی میشود
در واقع جمله بالا این را میگوید که هر کسب و کاری جدیدی بدلیل نارضایتی مشتری از سرویس و خدمات کسب و کارهای قبلی بوجود آمده اند.
و این یک اصل مهم و اساسی در راه اندازی کسب وکار میباشد وکسانی میتوانند از این نقطه ضعف رقبا استفاده کنند که خود در محیط مشتری باشند و بتوانند نیازهای مشتری را درک کنند و حتی بیشتر از نیاز و خواسته آنان بتوانند خدمات و سرویس ارائه کنند .برای اینکه بتوانیم به ناراحتی مشتریان ویا بعبارت بهتر به نیازهای جدیدی که دیگران به آنها پاسخ نمیدهند پی ببریم هم میتوانیم به در محیط مشتریان و کسب و کارهای قدیمی این اطلاعات را بدست بیاوریم و هم میتوانیم از اینترنت استفاده کنیم . در واقع جمع آاوری اطلاعات از نیازهای و خواسته های مشتریان و افراد جامعه وهمخوانی آن با متدد جدید تولید ،فروش و یابازاریابی باعث رشد کسب وکارهای جدید می گردد..
[iphorm id=”1″ name=”callme”]یکی از نمونه های جدید در این خصوص را میتوان از راه اندازی تاکسی اینترنتی اس نپ نام برده حتما شما در تهران با مشکل تردد و رفت و آمد و همینطور قیمتهای زیاد معطلی طولانی برخورد داشته اید . همین ناراحتی و نارضایتی مردم باعث شد تا اس نپ در تهران شروع به فعالیت بکند بدون کمترین تبلیغ و بازاریابی ، بازاریابی آنها توسط خود مردم و مشتریان انجام شد. و دلیل این کار هم قیمت مناسب و سرعت عمل بالا، بهمراه اعتماد بود .کافی است که شما با گوشی موبایل مبدا و مقصد خود را مشخص کنید تا به سرعت یک ماشین که قبلا به شما لطلاع رسانی شده است شما را بمقصد مورد نظر برساند. ازاینگونه مثالها بسیار میتوان نام برد.
.